Київ погодився внести в законодавство про держзакупівлі зміни, на яких наполягає Брюссель. Раніше Європа, обурена законом про держзакупівлі, вирішила призупинити виділення Україні бюджетної підтримки
«Зараз ведуться активні робочі дискусії, узгоджується законодавство. За умови якнайшвидшого врегулювання ситуації ми можемо розраховувати на отримання траншів на загальну суму 126 млн. євро влітку нинішнього року », - заявила в коментарі «Коммерсант-Україна» перший заступник глави адміністрації президента Ірина Акімова. Вона зазначила, що загальний обсяг програм, з фінансуванням яких виникли складнощі , перевищує 280 млн євро.
За словами джерела видання в адміністрації президента, щоб залагодити конфлікт, Акімова в минулу п'ятницю подзвонила послу Євросоюзу в Україні Жозе Мануеля Пінту Тейшейра. До цього в діалог з ЄС були залучені чиновники рангом не вище за заступника міністра.
У новому законопроекті, який зараз узгоджується представництвом Євросоюзу і Мінекономрозвитку, містяться норми, що посилюють тендерні процедури. Одним з ключових вимог Євросоюзу стала зміна положення «про термінову закупівлю». У чинному законі передбачено, що процедура закупівлі в одного учасника «як виняток» може застосовуватися «у разі виникнення термінової потреби в товарах, роботах чи послуги». У Єврокомісії вважають, що ця норма дозволяє підвести під спрощену процедуру практично будь-яке порушення. У результаті сторони узгодили формулювання, допускає проведення тендеру з одним учасником у разі "виникнення особливих економічних або соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовником термінів процедури конкурсних торгів».
Ще одне важливе нововведення, яке повинне з'явитися в зміненому законі про держзакупівлі, - можливість здійснювати регулярні закупівлі товарів без оголошення тендеру для кожної нової партії придбаних товарів. Для цього в законі буде введено поняття рамкової угоди. Укладати їх можна буде на термін не більше 4 років.
---------------------------------------------------------------------------------------
Нагадаємо, в сфері держзакупівель до цих існували дві основні тіньові схеми , за допомогою яких вимивалися гроші з бюджету. Перша схема - проведення відкритого тендеру з умовами, підігнаними під конкретну фірму-постачальника. Великі махінації здійснюються за другою схемою: за процедурою закупівлі послуг у одного учасника. За законом така закупівля може бути використана в якості винятку, однак на практиці за цією схемою закуповуються будь-які товари і послуги за умови, що є підтримка Кабміну.