Якщо в середині грудня в столиці підняли до 2-2,5 грн ціну на коротких маршрутах, то зараз дорожчають довгі маршрути (більше 20 км)
Частина маршруток вже підняли тариф до 3 грн, ще на 10 маршрутах перевізники обіцяють це зробити до кінця місяця. Маршрутники кажуть, що це не межа: якщо ціна на дизпаливо підніметься до 9 грн (зараз 8-8,20 грн), то вони встановлять ціну в 4-4,5 грн за поїздку.
Свої дії перевізники аргументують економічною необхідністю. Вони запевняють, що працюють з рентабельністю в 2-3%, замість необхідних 10-15%.
«До цього моменту у перевізників були резерви, завдяки яким вдавалося стримувати вартість проїзду. Але вони вичерпані. А діючі тарифи приймалися, коли дизпаливо коштувало 3 грн. Сьогодні його ціна вже 8 грн і буде ще підвищуватися. Зросла ціна і на запчастини, шини, піднялася середня заробітна плата. Як все це можна не враховувати? У Київській області вже закрилися 8 маршрутів - вони збанкрутували », - сказав глава Всеукраїнської асоціації автоперевізників Віталій Рева.
За його словами, вартість проїзду повинна бути 4-4,5 грн, і вона може стати реальністю з подорожчанням дизпалива до 9 грн за літр, що можливо, за розрахунками перевізників, вже через пару місяців, пише газета Сьогодні .
У мерії про те, що трапилося вже знають, але нічого вдіяти не можуть. «Зараз перевізники просто висилають відповідне економічне обгрунтування зміни вартості тарифу на проїзд і тим самим ставлять місто перед фактом, адже, згідно із законодавством, все робиться правильно», - сказав начальник главку цінової політики Василь Яструбинський.
Він пояснив, що тарифи на автобусних маршрутах загального користування, якими є і маршрутки, не підлягають ні державному, ні міському регулюванню. Крім того, при проведенні конкурсу на маршрути такий показник для визначення переможця, як розмір тарифу, просто відсутній. «Зараз від перевізників масово надходять заявки на зміну тарифу, управління вивчає економічні обгрунтування, але перевізники підвищують тарифи, не чекаючи висновків главку», - додав Яструбинський.
У «Київпастрансі» розповіли, що всі їхні маршрутки цілком рентабельні, тому підвищувати ціну проїзду вони поки не збираються. Але при цьому було прийнято рішення купити на цей рік замість нових маршруток електротранспорт. «Ми вже підписали контракти на купівлю 77 новеньких тролейбусів і трамваїв, адже за ними майбутнє дешевого громадського транспорту. Як не крути, але електрика дешевше бензину », - сказав заступник директора Сергій Литвинов.
Як розповів один із співробітників компанії-перевізника, середні витрати однієї маршрутки в день складають 1,5 тис. грн - близько 600 грн на бензин, 100-150 грн на ремонт автобуса і купівлю запчастин, 150 грн на зарплату водієві і в середньому 600 грн - на оренду, комунальні платежі і ліцензію. Виходить, що один автобус приносить компанії-перевізнику в день близько 900 грн - і це без урахування годин «пік», коли пасажиропотік збільшується в 1,5-2 рази. Так що скарги перевізників на те, що вони працюють у збиток, перебільшені, пише видання.
Подорожчали маршрутки № 416, 458, 180, 500 (тепер проїзд у цих «Богданах» коштує 3 грн).
-----------------------------------------------------------------------------------
До кінця січня підвищать ціни на маршрутах 518 (вул. Народного ополчення - вул. Сирецька), 455 (вул. Народного ополчення - пр. Свободи), 172 (Ленінградська пл. - Вул. Академіка Заболотного), 180 (вул. Будущанская - пр . Свободи), 199 (метро «Палац Україна» - вул. Ушакова), 242 (метро «Лісова» - Індустріальний шляхопровід), 598-Д (метро «Лук'янівська» - вул. Марини Цвєтаєвої), 579 (вул. Маршала Жукова - автостанція Південна), 495 (метро «Республіканський стадіон» - пр. Свободи), 463-Д (вул. Північна - Кадетський гай).